google13fd3e333a84c1f9

wil jij ook een website die makkelijk wordt gevonden?

Hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep je bedrijf vindt? Bijvoorbeeld door je in de ‘klant’ in te leven en te bedenken welke vragen hij of zij over jouw product zou kunnen stellen. Hoe beter je website deze vragen beantwoordt, hoe hoger je bedrijf in de zoekresultaten eindigt.

Actuele SEO technieken

Wanneer iemand een specifieke zoekopdracht geeft laat de zoekmachine websites zien waarvan de teksten relevant zijn voor deze opdracht. Met andere woorden de sites die het beste en meest volledig antwoord geven op die bepaalde vraag komen bovenaan te staan. Het gebruik van langere teksten is hiermee een van de actuele SEO technieken waarmee je je ranking kunt verbeteren. Je zou denken dat een lange tekst bezoekers afschrikt maar uit onderzoek is gebleken dat uitgebreide teksten juist hoger in de zoekresultaten eindigen. Door een mix van mogelijke zoektermen waar mensen op Googlen te gebruiken wordt de kans dat jouw artikel wordt gevonden groter. Vergelijk het met het schieten met hagel in plaats van een gericht schot af te vuren. Deze actuele SEO technieken worden door Gingerweb soepel in elke content opgenomen zodat jouw website beter vindbaar wordt.

effectieve call-to-actions

Een doeltreffende website is een website met een hoge conversie ratio. Het doel is immers om je klanten jouw product of dienst te laten afnemen? Een prikkelende ‘call-to-action’ moet ze hiertoe verleiden. Een call-to-action is vaak een knop of een header met een link eraan gekoppeld. Een vraag stellen werkt daarbij goed, bijvoorbeeld: ‘Wil jij ook zorgeloos op vakantie?’ of ‘Kan jouw tuin ook een opfrisbeurt gebruiken?’. Door deze vragen ‘clickable’ te maken leidt je de bezoeker naar de pagina waar hij of zij een offerte kan aanvragen of het product in het winkelmandje kan doen. Meerdere call-to-action links op in het oog springende posities op je website verhogen de kans dat de bezoeker daadwerkelijk actie onderneemt. Gingerweb plaatst op strategische plaatsen knoppen waarmee jouw bezoeker snel naar de voor de conversie belangrijke pagina gaat.

statistieken via Google Analytics

Meten is weten en dat geldt ook voor  het succes van je website. Of je site effectief is kun je met behulp van performance statistieken bepalen. De volgende informatie kun je onder andere via Google Analytics achterhalen: 

  • Conversieratio: het aantal bezoekers dat tot een gewenste actie overgaat.
  • Doorklikratio: de mate waarin bezoekers binnen je website doorklikken.
  • Bouncepercentage: het percentage bezoekers dat je site na één klik weer verlaat.
  • Sessieduur: de tijd die bezoekers op een van je pagina’s doorbrengen.

Google Analytics is eenvoudig aan iedere website te koppelen, je hoeft alleen maar een Google account aan te maken. De koppeling en het opzetten van rapporten regelt Gingerweb uiteraard.

10 andere actuele SEO technieken

Naast content van hoge kwaliteit zijn er nog een aantal SEO technieken van invloed op de ranking in Google. Hieronder staan de belangrijkste toepassingen:

  • Goede responsiveness
  • Relevante key words in URL, titel, alinea’s en alt-tekst
  • Zoveel mogelijk back-links
  • Betekenisvolle alt-teksten bij foto’s en video’s
  • Leesbare metadescriptions
  • Koppelingen naar social media
  • Schone URL’s
  • Duidelijke navigatie structuur
  • Beveiligde HTTPS URL
  • Geregelde update van content

Gingerweb gebruikt bij het samenstellen van content actuele SEO technieken waardoor je site voor relevante zoekopdrachten zo goed mogelijk geoptimaliseerd is.

gingerweb gebruikt relevante nieuwe SEO technieken zodat jouw potentiële klanten je website makkelijker kunnen vinden

contactgegevens

bedrijfsgegevens

  • nl11rabo0171551729

  • kvk 69901341

  • btw NL150725784B01

up